Skandinaviska Enskilda Banken AB (SEB)

3.42 av 5 - 38 röster

Ranking
#27

Beskrivning

Skandinaviska Enskilda Banken AB (SEB) är idag en av de s.k. fyra storbankerna i Sverige. Den första byggstenen till SEB lades när André Oscar Wallenberg grundade Stockholms Enskilda Bank 1856. SEB i modern tappning skapades när Stockholms Enskilda Bank och Skandinaviska Banken slogs ihop 1972 och då tog namnet Skandinaviska Enskilda Banken (SEB). Vi placerar SEB i kategorin Universalbank.

Detaljerade betyg

  • Information
    3.33 av 5
  • Support
    3.22 av 5
  • Värde
    2.88 av 5
  • Enkelhet
    3.5 av 5
  • Transparens
    2.72 av 5

Senaste inläggen

Visa alla

Robotrådgivning

Just nu finns det ingenting inom finansindustrin som är hetare än så kallad robot rådgivning (eng. robo-advice). Alla vill ha en del av kakan. Men vad är det egentligen? Och vad innebär det för... Läs mer

Vad du måste veta om "oberoende rådgivning"

Har du någon gång sökt finansiell rådgivning och hamnat hos någon som kallar sig för ”oberoende aktör” eller säger att all deras rådgivning är ”oberoende”? Det har hänt många. Det ... Läs mer

Sparande är svårt. Låt oss hjälpa dig.

Vi har startat Pluro för att du som funderar på att ingå ett avtal eller fatta ett beslut relaterat till sparande ska få tillgång till bättre och oberoende information och inte behöva fästa di... Läs mer

Spartjänster

Övriga tjänster

  • Skattejuridik & Familjejuridik
  • Rådgivning inom Skog & Lantbruk
  • Entreprenörstjänster
  • Bolån

Prisinformation m.m.

Tjänst Årlig avgift* Minimikapital*
Diskretionär Förvaltning 0.80% 5 000 000 SEK
Traditionell Rådgivning 0.80% 5 000 000 SEK
Courtageavgiftsklass $
Öppen arkitektur

Skandinaviska Enskilda Banken AB (SEB) erbjuder inte öppen arkitektur.

* Informationen om årlig avgift resp. minimikapital är för de flesta aktörer information som medarbetare från Pluro har fått i egenskap av intresserade potentiella kunder. Sådana aktörer har sedan erbjudits möjlighet att granska och revidera insamlad information. Majoriteten av aktörerna har individuell prissättning och de priser/krav som aktören slutligen erbjuder en kund kan vara både lägre och högre än vad som anges här.

Recensioner

(9 st.)
  • Bra support
     - 3 av 5

    Mina bankärenden är av enklare karaktär och sköts i regel via internet eller telefon. SEB har en proffsig och tillgänglig supportfunktion.

    Av John Neway Herrman för 1 år sedan

  • Enkelt, men säkert inneffektivt
     - 3 av 5

    Jag upplever SEB som en enkel bank. Pengarna finns på kontot och bolånet fungerar, men man får inte så mycket mer. Jag skulle ha uppskattat om banken med mer regelbundna intervaller, t.ex årligen, söker kontakt, bokar möte och förmedlar spartips.

    Av Oscar för 1 år sedan

  • Bra
     - 4 av 5

    Jag är nöjd och fått bra hjälp.

    Av My för 1 år sedan

  • Visa alla

Kontaktinformation

Besök hemsidan

Typ av aktör

Universalbanker erbjuder samtliga typiska banktjänster, t.ex. person- och sparkonton, korttjänster, internetbank med möjlighet att betala räkningar, bolånekrediter m.m. Universalbanker erbjuder normalt rådgivning från en fysisk person.

Kontorsorter