Tillbaka till Skandinaviska Enskilda Banken AB (SEB)

Recensioner av Skandinaviska Enskilda Banken AB (SEB)

(9 st.)
Bra support
 - 3 av 5

Mina bankärenden är av enklare karaktär och sköts i regel via internet eller telefon. SEB har en proffsig och tillgänglig supportfunktion.

Av John Neway Herrman för 6 år sedan

Enkelt, men säkert inneffektivt
 - 3 av 5

Jag upplever SEB som en enkel bank. Pengarna finns på kontot och bolånet fungerar, men man får inte så mycket mer. Jag skulle ha uppskattat om banken med mer regelbundna intervaller, t.ex årligen, söker kontakt, bokar möte och förmedlar spartips.

Av Oscar för 6 år sedan

Bra
 - 4 av 5

Jag är nöjd och fått bra hjälp.

Av My för 6 år sedan

Bra bank för vardagsekonomi
 - 4 av 5

Bra på standard, sämre på specialuppdrag.

Av Carolina för 6 år sedan

Professionellt bemötande, men ibland omständiga.
 - 4 av 5

SEB är duktiga på att paketera helhetslösningar till mig som företagare, men ibland upplever jag dom som något omständiga och krångliga jämfört mindre nischbanker.

Av Stefan för 6 år sedan

Smidigt
 - 4 av 5

Det är enkelt att vara kund, mycket bra kundtjänst, inte lika tydligt vad man faktiskt betalar för de olika tjänsterna.

Av Kristoffer för 6 år sedan

Opersonligt och komplicerat
 - 2 av 5

Saknar enkelhet och personlig service i samband med rådgivning. Komplicerade och känns allmänt dyra.

Av JS för 6 år sedan

SEB
 - 1 av 5

Inga bekymmer i sig men otroligt dåliga på uppföljning. Upplever absolute inte att de bryr sig om mig som kund.

Av Daniel för 6 år sedan

Bra men lite otydligt
 - 4 av 5

Jag är kund hos Private Banking på SEB. På det hela taget fungerar det mycket bra. Jag får mycket information och har en bra kontakt hos banken. Dock lite svårt att förstå om den relativt höga kostnaden reflekterar det värde jag får. Men allt som allt är jag nöjd. Trevlig event titt som tätt också för oss som är intresserade av aktier och placeringar.

Av Björn för 6 år sedan