Tillbaka till Swedbank AB

Recensioner av Swedbank AB

(6 st.)
Swedbank Gustavsberg
 - 4 av 5

Fått bra service och rådgivning av Swedbank Gustavsberg i samband med bolån och sparande i fonder. Återkommande kontakt med personlig bankkontakt med uppföljning av sparande, pensioner, försäkringar och bolån känns värdefullt.

Av Fredrik Magnusson för 6 år sedan

Bra service
 - 3 av 5

Väldigt nöjd med servicen på Swedbank, jag jobbar själv inom branschen så jag använder bara banken för dess internetbankstjänster, kort och ”vanliga” konto. Tycker det är väldigt enkla och användarvänliga tjänster, transparent vad jag betalar. Min kontaktperson håller mig uppdaterad om det är något jag ska känna till, och hjälper till om jag har några problem.

Av Josefie för 6 år sedan

Bra kontaktperson - omodernt utbud
 - 3 av 5

Har en bra kontaktperson men Swedbank jobbar inte proaktivt med sin rådgivning. Det mesta sker på mina initiativ.

Av David för 6 år sedan

Swedbank äger
 - 5 av 5

Swedbank var supergulliga. Finns inget att klaga på.

Av Charles L för 6 år sedan

Passivitet i sparande
 - 2 av 5

Hela idén med långsiktigt sparande utgår ifrån att konsumenten är passiv. Detta med kunskap om lågt- långsiktigt sparande medför små risker. Tänker att Swedbank inte har andra intentioner och nöjer sig med det upplägget.

Av Teodor för 6 år sedan

Svårt med alla kontor
 - 2 av 5

Jag hade under en period tre olika rådgivare hos Swedbank. En i skåne, en i göteborg och en på Swedbank AB. Detta är såklart en rest av att de hade lokala banker men blev tydligt för mig först när jag inte kunde flytta kapital från ett konto till ett annat då det tydligen var en helt annan bank. Efter mycket om och men lyckades jag konsolidera allting hos ett kontor men det var mycket komplicerat. Tycker helt klart att de har mycket att jobba med när det gäller kundkontakt och information. Liksom alla andra aktörer behöver de även bli tydligare rörande vad man betalar och vilket värde de förmedlar i förhållande till andra aktörer på marknaden. Är fortfarande kund men det beror mer på att jag inte hittar ett avsevärt bättre alternativ.

Av Alderson för 6 år sedan