Tillbaka till Nordea Bank AB

Recensioner av Nordea Bank AB

(8 st.)
OK men inte mer
 - 3 av 5

Hade en bankman som hjälpte mig välja fonder en gång i tiden. Fonderna utvecklades inte så värst bra men när jag frågade om varför tog hon sig tiden att förklara för mig på ett sympatiskt sätt. Så det är ju alltid nåt

Av Linda för 6 år sedan

Väldigt dålig kundservice
 - 3 av 5

Omöjligt få kontakt med dem

Av Jonas för 6 år sedan

Nordea - kan bättre
 - 3 av 5

Önskar jag fick tydligare och mer information gällande mitt sparande och ekonomi

Av Petter Källqvist för 6 år sedan

Tummen upp för Nordea
 - 4 av 5

Jag har bytt till och från Nordea som bank genom åren och nu när jag går till huvudkontoret i Stockholm är jag väldigt nöjd. Jag har en och samma bankman (som är en kvinna) som svarar på alla mina frågor och tar sig tiden för mig när det behövs. Jag är mycket nöjd. Mitt enda lilla minus är att det kostar pengar att betala fakturor. Som företagare tycker jag att det borde ingå att betala fakturor i min månadskostnad till banken. I övrigt ger jag Nordea tummen upp!

Av Daniel för 6 år sedan

Tydlig info om man vet var man ska leta
 - 3 av 5

Tydlig och transparent info om kostnader för placeringar mm. Denna info finns dock bara om man vet att man ska leta upp den och är intresserad av att göra det. Information om att det finns olika kostnader för olika förvaltning lämnas inte från den personliga rådgivaren.

Av Ida för 6 år sedan

Nordea
 - 2 av 5

Nordeas fonder har hög förvaltningskostnad. Går bra men det har ju marknaden också gjort.

Av PR för 6 år sedan

Dålig hemsida
 - 3 av 5

Gammaldags hemsida

Av Liselotte för 6 år sedan

Alla pengarna i egna fonder
 - 3 av 5

Gillar generellt inte när ett institut lägger alla pengar i egna fonder. Nordea gjorde det och dessutom var avkastningen medelmåttig. Kändes som att rådgivaren sålde på mig produkterna mer, inte att jag fick rättvisa råd.

Av Richard för 6 år sedan