Nordea Bank AB

2.65 av 5 - 29 röster

Ranking
#45

Beskrivning

Nordea Bank AB (Nordea) är idag en av de s.k. fyra storbankerna i Sverige. Den äldsta banken som är en del av det som idag är Nordea är den danska Sparekassen for Kjøbenhavn og Omegn, som grundades år 1820. Nordea i modern tappning skapades när Nordbanken, Unibank, Kreditkassen och Meritabank slogs ihop 2001. Vi placerar Nordea i kategorin Universalbank.

Detaljerade betyg

  • Information
    2.41 av 5
  • Support
    2 av 5
  • Värde
    2.41 av 5
  • Enkelhet
    2.08 av 5
  • Transparens
    2.25 av 5

Senaste inläggen

Visa alla

Robotrådgivning

Just nu finns det ingenting inom finansindustrin som är hetare än så kallad robot rådgivning (eng. robo-advice). Alla vill ha en del av kakan. Men vad är det egentligen? Och vad innebär det för... Läs mer

Vad du måste veta om "oberoende rådgivning"

Har du någon gång sökt finansiell rådgivning och hamnat hos någon som kallar sig för ”oberoende aktör” eller säger att all deras rådgivning är ”oberoende”? Det har hänt många. Det ... Läs mer

Sparande är svårt. Låt oss hjälpa dig.

Vi har startat Pluro för att du som funderar på att ingå ett avtal eller fatta ett beslut relaterat till sparande ska få tillgång till bättre och oberoende information och inte behöva fästa di... Läs mer

Övriga tjänster

  • Skattejuridik & Familjejuridik
  • Rådgivning inom Skog & Lantbruk
  • Entreprenörstjänster
  • Bolån

Prisinformation m.m.

Tjänst Årlig avgift* Minimikapital*
Diskretionär Förvaltning 0,625 % + 7 500 SEK 5 000 000 SEK
Traditionell Rådgivning 0,625 % + 7 500 SEK 5 000 000 SEK
Courtageavgiftsklass $
Öppen arkitektur

Nordea Bank AB erbjuder öppen arkitektur.

* Informationen om årlig avgift resp. minimikapital är för de flesta aktörer information som medarbetare från Pluro har fått i egenskap av intresserade potentiella kunder. Sådana aktörer har sedan erbjudits möjlighet att granska och revidera insamlad information. Majoriteten av aktörerna har individuell prissättning och de priser/krav som aktören slutligen erbjuder en kund kan vara både lägre och högre än vad som anges här.

Recensioner

(8 st.)
  • OK men inte mer
     - 3 av 5

    Hade en bankman som hjälpte mig välja fonder en gång i tiden. Fonderna utvecklades inte så värst bra men när jag frågade om varför tog hon sig tiden att förklara för mig på ett sympatiskt sätt. Så det är ju alltid nåt

    Av Linda för 6 år sedan

  • Väldigt dålig kundservice
     - 3 av 5

    Omöjligt få kontakt med dem

    Av Jonas för 6 år sedan

  • Nordea - kan bättre
     - 3 av 5

    Önskar jag fick tydligare och mer information gällande mitt sparande och ekonomi

    Av Petter Källqvist för 6 år sedan

  • Visa alla

Kontaktinformation

Besök hemsidan

Typ av aktör

Universalbanker erbjuder samtliga typiska banktjänster, t.ex. person- och sparkonton, korttjänster, internetbank med möjlighet att betala räkningar, bolånekrediter m.m. Universalbanker erbjuder normalt rådgivning från en fysisk person.

Kontorsorter